czwartek, 13 lutego 2020

Scenariusz zajęć z robotami

Scenariusz zajęć w ramach Erasmus +
z wykorzystaniem robota Dash

Temat zajęć: Zbieramy informacje o Hiszpanii
Nauczyciele prowadzący:
Iwona Zalewska-Lech – nauczyciel j. angielskiego
Beata Snochowska – nauczyciel informatyki

Cele zajęć:   Nabycie najważniejszych informacji o kraju partnerskim – Hiszpanii  Rozwijanie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną w celu pozyskiwania potrzebnych informacji  Doskonalenie umiejętności programowania, posługiwania się aplikacją do programowania  Doskonalenie umiejętności efektywnej współpracy w grupie   Doskonalenie umiejętności analizowania i przewidywania  Doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim  Poznanie słówek hiszpańskich

Metody pracy:  aktywizujące,   lingwistyczne;   podające (objaśnienie, pogadanka),   problemowe (aktywizujące - decyzyjna,)  eksponujące (ekspozycja),   praktyczne (pokaz). 

Formy pracy – indywidualna, grupowa 
Środki dydaktyczne – maty Wonder, roboty Dash, tablety z oprogramowaniem Wonder, komputery, wydrukowane:  etykiety z nazwami stolic, i nazwiskami głów państw kilku krajów europejskich,   ilustracje flag kilku krajów  europejskich  ilustracje i nazwy tradycyjnych potraw Hiszpanii  nazwy hymnów kilku krajów  nagrania hymnów  etykiety z numerami

 
1. Zapoznanie z tematem zajęć. 2. Wprowadzenie narzędzia do programowania – Wonder: zapoznanie z możliwościami i funkcjami aplikacji. 3. Zaprezentowanie przykładowego algorytmu i sposobu jego realizacji przez robota Dash. 4. Zapoznanie uczniów z zadaniami. 5. Praca w grupach:  Zadanie 1: Dash ustawiony na macie na polu A1. Na innych polach w różnych miejscach maty ułożone napisy różnych stolic europejskich, nazwisk prezydentów i króla Hiszpanii, ilustracje kilku flag państwowych. Na końcu maty nazwa kraju Hiszpania. Zadaniem uczniów jest zaprogramować robota tak, by przeszedł szlakiem symboli Hiszpanii zatrzymując się przy każdym i wypowiadając zdanie w j. angielskim, np. To jest Madryt, stolica Hiszpanii lub Jestem w Madrycie, stolicy Hiszpanii, To jest flaga Hiszpanii itp. (zdania uczniowie nagrywają w aplikacji).  Zadanie 2: Na macie w jednym rzędzie ułożone ilustracje kilku potraw hiszpańskich, po przeciwległej stronie ich nazwy w różnej kolejności. Zadaniem uczniów jest zaprogramowanie robota tak, by poruszał się od ilustracji potrawy do odpowiadającej mu nazwy i tam wymawiał (nagrane głosy uczniów) ich hiszpańskie nazwy. Informacje na temat potraw pozyskują z Internetu.  Zadanie 3: W różnych miejscach maty ułożone numery 1,2,3,4 przy których są tytuły hymnów czterech krajów europejskich w tym hiszpańskiego. Nauczyciel odtwarza kolejno hymny, uczniowie ustalają, który z nich to hiszpański i tworzą algorytm, który doprowadzi robota do odpowiedniego numeru i tytułu. Następnie wyszukują w Internecie najważniejszych informacji na temat hymnu. 6. Prezentacja wyników pracy po każdym etapie.

 B. Snochowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Artykuł nt. wyjazdu na stronie internetowej szkoły