Scenariusz zajęć z robotami
Scenariusz zajęć w ramach Erasmus +
z wykorzystaniem robota Dash
Temat zajęć: Zbieramy informacje o Hiszpanii
Nauczyciele prowadzący:
Iwona Zalewska-Lech – nauczyciel j. angielskiego
Beata Snochowska – nauczyciel informatyki
Cele zajęć: Nabycie najważniejszych informacji o kraju partnerskim – Hiszpanii Rozwijanie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną w celu pozyskiwania potrzebnych informacji Doskonalenie umiejętności programowania, posługiwania się aplikacją do programowania Doskonalenie umiejętności efektywnej współpracy w grupie Doskonalenie umiejętności analizowania i przewidywania Doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim Poznanie słówek hiszpańskich
Metody pracy: aktywizujące, lingwistyczne; podające (objaśnienie, pogadanka), problemowe (aktywizujące - decyzyjna,) eksponujące (ekspozycja), praktyczne (pokaz).
Formy pracy – indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne – maty Wonder, roboty Dash, tablety z oprogramowaniem Wonder, komputery, wydrukowane: etykiety z nazwami stolic, i nazwiskami głów państw kilku krajów europejskich, ilustracje flag kilku krajów europejskich ilustracje i nazwy tradycyjnych potraw Hiszpanii nazwy hymnów kilku krajów nagrania hymnów etykiety z numerami
1. Zapoznanie z tematem zajęć. 2. Wprowadzenie narzędzia do programowania – Wonder: zapoznanie z możliwościami i funkcjami aplikacji. 3. Zaprezentowanie przykładowego algorytmu i sposobu jego realizacji przez robota Dash. 4. Zapoznanie uczniów z zadaniami. 5. Praca w grupach: Zadanie 1: Dash ustawiony na macie na polu A1. Na innych polach w różnych miejscach maty ułożone napisy różnych stolic europejskich, nazwisk prezydentów i króla Hiszpanii, ilustracje kilku flag państwowych. Na końcu maty nazwa kraju Hiszpania. Zadaniem uczniów jest zaprogramować robota tak, by przeszedł szlakiem symboli Hiszpanii zatrzymując się przy każdym i wypowiadając zdanie w j. angielskim, np. To jest Madryt, stolica Hiszpanii lub Jestem w Madrycie, stolicy Hiszpanii, To jest flaga Hiszpanii itp. (zdania uczniowie nagrywają w aplikacji). Zadanie 2: Na macie w jednym rzędzie ułożone ilustracje kilku potraw hiszpańskich, po przeciwległej stronie ich nazwy w różnej kolejności. Zadaniem uczniów jest zaprogramowanie robota tak, by poruszał się od ilustracji potrawy do odpowiadającej mu nazwy i tam wymawiał (nagrane głosy uczniów) ich hiszpańskie nazwy. Informacje na temat potraw pozyskują z Internetu. Zadanie 3: W różnych miejscach maty ułożone numery 1,2,3,4 przy których są tytuły hymnów czterech krajów europejskich w tym hiszpańskiego. Nauczyciel odtwarza kolejno hymny, uczniowie ustalają, który z nich to hiszpański i tworzą algorytm, który doprowadzi robota do odpowiedniego numeru i tytułu. Następnie wyszukują w Internecie najważniejszych informacji na temat hymnu. 6. Prezentacja wyników pracy po każdym etapie.
B. Snochowska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz